Τρίτη 23 Απριλίου 2013

Τίτλοι εκπαιδευτικών εισηγήσεων του 1ου Φεστιβάλ Παιχνιδιών Στρατηγικής και Φαντασίας Άρτας, για την Εκπαίδευση, την Ψυχαγωγία και την Κοινωνικοποίηση.


Σάββατο 27/4/2013
Στο Εμπορικό Επιμελητήριο Άρτας, στο πλαίσιο του «1ου Φεστιβάλ Παιχνιδιών Στρατηγικής και Φαντασίας Άρτας, για την Εκπαίδευση, την Ψυχαγωγία και την Κοινωνικοποίηση».
Θα λάβουν χώρα οι παρακάτω εισηγήσεις εκπαιδευτικού ενδιαφέροντος. 

18:30 "Παιχνίδια Στρατηγικής"
Ομιλητής: Ανδροκλής Γιάτσογλου, μέλος του  Ελληνικού Σύλλογου Φίλων Ιστορίας & Παιχνιδιών Στρατηγικής (ΕΣΦΙΠΣ)
                                                                                  
18:45 "Το Παιχνίδι ως εκπαιδευτικό εργαλέιο στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση"
Ομιλητής: Γιαννακούλας Χρήστος, Σχεδιαστής Παιχνιδιών-Γεωλόγος, μέλος της Ομάδας Παιχνιδιών Φαντασίας και Ρόλων Θέρμης.


19:00  "Παιχνίδια ρόλων, η Πεμπτουσία της Ενσυναίσθησης"
Ομιλητής: Μανώλης Φραγγίδης, Εκπαιδευτικός, απόφοιτος της Σχολής Καλών Τεχνών, κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών του Τμήματος ΗΜΜΥ της Πολυτεχνικής Σχολής, υποψήφιος διδάκτωρ στην Παιδαγωγική Σχολή του Α.Π.Θ., και Πρόεδρος της ΕΛΜΕ Άρτας.

23/4/2013
Μανώλης Φραγγίδης 

Σάββατο 20 Απριλίου 2013

1ο Φεστιβάλ Παιχνιδιών Στρατηγικής και Φαντασίας


1ο Φεστιβάλ Παιχνιδιών Στρατηγικής και Φαντασίας Άρτας,
για την Εκπαίδευση, την Ψυχαγωγία και την Κοινωνικοποίηση.
26-27-28/4/2013


Για πρώτη φορά, διοργανώνεται στην Άρτα ένα ξεχωριστό «ταξίδι» στο χώρο του παιχνιδιού για μαθητές, φοιτητές και εκπαιδευτικούς, μικρούς και μεγάλους, στις αίθουσες του Εμπορικού Επιμελητηρίου και του Πολιτιστικού Συλλόγου «Μακρυγιάννης».
Η είσοδος για τις τριήμερες εκδηλώσεις του Φεστιβάλ (26-27-28/4/2013) είναι ελεύθερη. Οι επισκέπτες θα έχουν την ευκαιρία -μεταξύ άλλων- να ενημερωθούν για την εκπαιδευτική, ψυχαγωγική και κοινωνική διάσταση του παιχνιδιού, να συμμετάσχουν σε τουρνουά, κληρώσεις, γρίφους και φυσικά να παίξουν. Επιτραπέζια παιχνίδια, παιχνίδια με κάρτες, παιχνίδια στρατηγικής με μινιατούρες και παιχνίδια ρόλων θα δώσουν στους επισκέπτες την ευκαιρία να ζήσουν την εκστρατεία του τελευταίου βασιλιά της Ηπείρου, Πύρρου, στη Νότιο Ιταλία, να περιηγηθούν σε μεσαιωνικά κάστρα, αυτοκρατορικές αυλές της Άπω Ανατολής και ανεξερεύνητες ζούγκλες, να ταξιδέψουν με όχημα το παιχνίδι και καύσιμο τη φαντασία τους σε όλα τα μήκη και πλάτη της γης, σε ιστορικές περιόδους και φανταστικούς κόσμους.

Σας περιμένουμε!

Στόχοι του Φεστιβάλ:

- Η ανάδειξη του παιχνιδιού ως εκπαιδευτικού εργαλείου, βιωματικού και παράλληλα ψυχαγωγικού.
- Η συγκέντρωση ατόμων που ασχολούνται με επιτραπέζια παιχνίδια, παιχνίδια στρατηγικής, μοντελισμό, την ιστορία και το φανταστικό. 
- Η ενημέρωση και επαφή των ατόμων που δεν γνωρίζουν ή σχετίζονται με το χώρο και η δυνατότητα αυτών να συμμετάσχουν. 
- Η στήριξη και ανάπτυξη της κοινωνικότητας, της ομαδικότητας, της δημιουργικότητας και της φαντασίας τόσο στα παιδιά όσο και στους ενήλικους. 



ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΦΕΣΤΙΒΑΛ

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 26/4/2013  20:00 – 22:00
Έναρξη Φεστιβάλ – Χαιρετισμοί
Παρουσίαση Ομάδων – Παιχνιδιών – Δραστηριοτήτων
Δηλώσεις συμμετοχών για Τουρνουά – Κληρώσεις – Γρίφους
Επιτραπέζια παιχνίδια (Board Games)

ΣΑΒΒΑΤΟ 26/4/2013 10:00 – 14:00
Τουρνουά παιχνιδιών με κάρτες (Card Games)
Επιτραπέζια παιχνίδια (Board Games)
Επίδειξη παιχνιδιών στρατηγικής (War Games)

ΣΑΒΒΑΤΟ 26/4/2013 18:30 – 22:30
Εισηγήσεις
Παιχνίδια Ρόλων (Role Playing Games)
Τελικοί τουρνουά παιχνιδιών με κάρτες (Card Games)
Επιτραπέζια παιχνίδια (Board Games)
Επίδειξη παιχνιδιών στρατηγικής (War Games)

ΚΥΡΙΑΚΗ 27/4/2013 10:00 – 14:00
Κληρώσεις
Βραβεύσεις
Διεξαγωγή μάχης παιχνιδιών στρατηγικής (War Games)
Επιτραπέζια παιχνίδια (Board Games)



-Λίγα λόγια για τις δραστηριότητες που περιλαμβάνει το Φεστιβάλ:

1. Παιχνίδια Ρόλων – Role Playing Games
Το παιχνίδι ρόλων είναι ένα παιχνίδι στο οποίο οι συμμετέχοντες αναλαμβάνουν το ρόλο φανταστικών χαρακτήρων και, μέσω συνεργασίας, δημιουργούν ή παρακολουθούν ιστορίες σε ρεαλιστικό ή φανταστικό πλαίσιο. Οι συμμετέχοντες καθορίζουν τις ενέργειες των χαρακτήρων τους εν μέρει βασισμένοι στον σχεδιασμό του χαρακτήρα τους, και οι ενέργειες πετυχαίνουν ή αποτυγχάνουν σύμφωνα με ένα σύστημα κανόνων και οδηγιών, στο πλαίσιο των οποίων οι παίκτες μπορούν να αυτοσχεδιάσουν ελεύθερα. Οι επιλογές τους καθορίζουν την κατεύθυνση, την εξέλιξη και την έκβαση των ιστοριών.
2. Παιχνίδια στρατηγικής – War Games
Τα παιχνίδια στρατηγικής (wargames) είναι η αναπαράσταση των συν­θηκών που διέπουν μία πολεμική σύρραξη (ιστορική ή φανταστική) και η μετα­φορά αυτής σε παιχνίδι. Ο άνθρωπος παίζει πολεμικά παι­χνίδια από την αρχαιότητα, αλλά στη σύγχρονή τους μορφή τα παιχνίδια πολέμου πρωτοεμφανίστηκαν στο επι­τελείο του Πρωσικού στρατού στα μέσα του 19ου αιώνα, με σκοπό την εκπαίδευση των αξιωματικών σε «πραγμα­τικές» συνθήκες εκστρατείας, χρησιμοποιώντας υποθετικά σενά­ρια. Έκτοτε,  σχεδόν όλα τα επιτελεία στρατού χρησιμοποιούν τα παι­χνίδια στρατηγικής για την εκπαίδευση των στελεχών τους. Ως χόμπυ, τα παιχνίδια στρατηγικής γνώρισαν ιδιαί­τερη άν­θηση τη δεκαε­τία του ’60, κυρίως στις αγγλοσαξο­νικές χώ­ρες και από τότε έχουν εξαπλωθεί σε ολόκληρο τον κόσμο. Οι μάχες που αναπαρίστανται στα διοράματα των παιχνιδιών στρατηγικής είναι ιστορικές μάχες από την εκστρατεία του τελευταίου βασιλιά της Ηπείρου, Πύρρου, στη Νότιο Ιταλία.
3. Παιχνίδια με κάρτες  - Card Games
Τα Παιχνίδια με Κάρτες είναι ένα χόμπυ που συνδυάζει δύο διαφορετικά χαρακτηριστικά . Το πρώτο και βασικότερο είναι ότι αποτελεί ένα αυτόνομο παιχνίδι με συγκεκριμένους κανόνες, στο οποίο κάθε παίκτης χρησιμοποιεί μια επιλογή από τις κάρτες εναντίον κάποιου αντίπαλου παίκτη. Το δεύτερο σημαντικό χαρακτηριστικό τους είναι συλλεκτικό, δηλαδή οι κάρτες από κάθε παιχνίδι κοστολογούνται ανάλογα με την σπανιότητα τους.
 Είναι παιχνίδια που απαιτούν ευστροφία, ευελιξία στην σκέψη και στρατηγική, μπλόφα, παραπλάνηση του αντιπάλου και άλλα πολλά στοιχεία που οξύνουν τη σκέψη. Πρόκειται για μια από τις πιο διάσημες ενασχολήσεις-χόμπυ, των τελευταίων ετών με φανατικό κοινό παγκοσμίως.
4. Επιτραπέζια Παιχνίδια – Board Games
Από τα πιο κλασσικά μέχρι και τα πιο «ψαγμένα» και ακυκλοφόρητα στην ελληνική αγορά.
5. Εισηγήσεις Εκπαιδευτικού Ενδιαφέροντος
Εισηγήσεις αναφορικά με την ένταξη του παιχνιδιού ως εποπτικό εργαλείο και βιωματική μέθοδο στη εκπαιδευτική διαδικασία.
6. Διαγωνισμοί – Κληρώσεις
7. Έκθεση σχετικών βιβλίων

-Ομάδες, Σύλλογοι και Φορείς και που θα πλαισιώσουν το Φεστιβάλ:
Ο Ελληνικός Σύλλογος Φίλων Ιστορίας & Παιχνιδιών Στρατηγικής (ΕΣΦΙΠΣ) είναι ο αρχαιότερος σύλλογος του είδους στην Ελλάδα. Ιδρύθηκε τον Μάιο του 1993. Έχει μέλη από όλο το φάσμα των ηλικιών και επαγγελμάτων, οι οποίοι έχουν ένα κοινό σημείο: την αγάπη τους και την ενασχόλησή τους με την Ιστορία και τα Παιχνίδια Στρατηγικής.
Η Ομάδα Παιχνιδιών Φαντασίας και Ρόλων ιδρύθηκε το 2002 σαν ομάδα δραστηριότητας του Δη.Συ.Ν.Θέρμης του Δήμου Θέρμης.
Κύριος σκοπός της ομάδας είναι να συγκεντρώσει και να φέρει σε επαφή όσους ασχολούνται με το χώρο των παιχνιδιών φαντασίας και ρόλων, και όσους ασχολούνται με την ιστορία και την φαντασία, τόσο στη Θέρμη, όσο και στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης. 

Υπό την αιγίδα του Δήμου Αρταίων
Με την στήριξη των:
Εμπορικό Επιμελητήριο Άρτας
Πολιτιστικός Συλλόγος Άρτας "ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗΣ"
Μουσικοφιλολογικός Συλλόγος Άρτας "ΣΚΟΥΦΑΣ"
ΕΛΜΕ Άρτας

Φραγγίδης Μανώλης,
20/4/13

Παρασκευή 19 Απριλίου 2013

Χαιρετισμός στο Τριήμερο Συνέδριο για την Εκπαίδευση στην Άρτα στον "ΣΚΟΥΦΑ"


Ολοκληρώθηκε με επιτυχία το Τριήμερο Συνέδριο για την Εκπαίδευση στην Άρτα στον "ΣΚΟΥΦΑ".
Παραθέτω τον χαιρετισμό που απηύθυνα στην έναρξη του συνεδρίου, μια και το συνέδριο υποστήριζε η ΕΛΜΕ. (Το παρακάτω είναι προϊόν απομαγνητοφώνησης, οπότε ας έχει ο αναγνώστης στο μυαλό του πως ήταν προφορικός λόγος που αποδίδεται γραπτά.)

Φραγγίδης Μανώλης,
21/4/2013



Καλησπέρα.

Ονομάζομαι Μανώλης Φραγγίδης, είμαι εκπαιδευτικός (ανάμεσα σε άλλα) και υπηρετώ την Ένωση Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης την ΕΛΜΕ δηλαδή του Νομού Άρτας από την θέση του Προέδρου.

Με δεδομένο πως καταστατικά, από την ίδρυση της, η ΕΛΜΕ συμπεριλαμβάνει στους στόχους της την πνευματική εξύψωση και την κοινωνική αναγνώριση της προσφοράς και του έργου του εκπαιδευτικού, την προάσπιση της δημοκρατίας αλλά την βελτίωση της όλης Παιδείας του Ελληνικού Λαού, δεν θα μπορούσε να λείπει από τη λίστα των υποστηρικτών ενός Συνεδρίου με τίτλο «Η Εκπαίδευση στην Άρτα».

Nomina sunt numina, όπως λέγανε οι Λατίνοι. Τα ονόματα είναι θεότητες. Οι λέξεις έχουν δύναμη, αρχή πάνω στην οποία βασίζονται εν μέρει οι τελετουργικές επικλήσεις όλων των θρησκειών, αλλά και η επιστήμη της σημειολογίας. Εκπαίδευση λοιπόν. Όχι παιδεία, εκπαίδευση.

Σε επίπεδο σημειολογίας κρίνω ιδιαίτερα ευφυή την απόφαση των εμπνευστών του συνεδρίου να περιοριστούν στην χαρτογράφηση του εκπαιδευτικού τοπίου της περιοχής από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα. Αν η αντίστοιχη απόπειρα αφορούσε στην παιδεία, φοβάμαι πως οι τρεις μέρες του συνεδρίου θα ήταν χρονικά ανεπαρκείς.

 Η εκπαίδευση με την ευρεία έννοια περιλαμβάνει όλες τις δραστηριότητες που έχουν σκοπό την επίδραση με συγκεκριμένο τρόπο στη σκέψη και στα συμπεριφορικά χαρακτηριστικά της κοινωνικής μονάδας, αλλά και του συνόλου. Η παιδεία αποτελεί ένα σαφώς ευρύτερο πλαίσιο.

Βέβαια, κάθε νόμισμα έχει δύο όψεις.
Ενδεικτικά αναφέρω πως αν κάποιος πληκτρολογήσει την λέξη «εκπαίδευση» στη γνωστότερη μηχανή αναζήτησης του διαδικτύου, θα ανακαλύψει πως οι δημοφιλέστερες αναζητήσεις είναι «εκπαίδευση ενηλίκων» «εκπαίδευση σκύλων» και «εκπαίδευση τουαλέτας». Με αυτή τη σειρά. Γνωρίζω πόσο προβοκατόρικη ακούγεται η παραπάνω αναφορά, αλλά θα μου επιτρέψετε να συνεχίσω με μια ακόμα προκλητικότερη.

«Το εκπαιδευτικό σύστημα είναι η εκπαίδευση του συστήματος». Αυτός ο αναρχικός αφορισμός κοσμεί τοίχους σχολείων και πανεπιστημίων εδώ και αρκετές δεκαετίες. Και κρύβει μια μεγάλη αλήθεια. Η αγωγή, η εκπαίδευση και η διδασκαλία είναι ειδικές και συστηματικές διαδικασίες επηρεασμού και μορφοποίησης προσωπικότητας, του τρόπου σκέψης και συμπεριφοράς, του ήθους, της ηθικής και εν τέλει της παιδείας του ατόμου αλλά και του κοινωνικού συνόλου. Κάθε πολιτικό – ιδεολογικό σύστημα, νομοτελειακά στοχεύει στην αναπαραγωγή του εαυτού του. Γαλουχεί τις νέες γενιές –που θα αποτελέσουν τους μελλοντικούς φορείς εξουσίας- με τις αρχές και τα ιδεώδη της υφιστάμενης εξουσίας.
Η ονομασία της προαναφερθείσας διαδικασίας αλλάζει ανάλογα με το περιεχόμενό της, αλλά και της κριτικής στάσης που κρατούμε απέναντί της. Μπορούμε λοιπόν να μιλάμε για παιδεία, εκπαίδευση, προπαγάνδα ή πλύση εγκεφάλου (για να περάσω από το θετικό στο αρνητικό πρόσημο). Nomina sunt Numina.

Βιώνουμε μια μεταβατική περίοδο. Οι λέξεις χάνουν το νόημά τους. Δεν είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει αυτό. Στο 3ο βιβλίο (κ 82 π3) των ιστοριών του Θουκυδίδη υπάρχει μια από τις πρώτες καταγραφές στρατηγικών ευφημισμών. Η μεταξίωση των αξιών τώρα, όπως και τότε καλά κρατεί. Και ξαφνικά ανακαλύπτουμε πως ο Θεός της Φιλοξενίας, ο Ξένιος Δίας Απελαύνει. Η Ασφάλεια Τρομοκρατεί. Η Δημοκρατία Επιτάσσει. Η Σωτηρία Καταδικάζει. Η Ανάπτυξη Καταστρέφει. Και η εκπαίδευση αναπαράγει και νομιμοποιεί ηθικά τα νέα κοινωνικά στερεότυπα, τις πρωτότυπες αυτές σημειολογικά μεταλλάξεις στοιχειωδών εννοιών. Ή μήπως όχι ?

Θα το επαναλάβω. Βιώνουμε μια μεταβατική περίοδο. Το τέλος της μεταπολίτευσης, την διάλυση του κράτους πρόνοιας και δικαίου. Βιώνουμε το τέλος μιας εποχής. «Ο παλιός κόσμος πεθαίνει και ο νέος κόσμος πασχίζει να γεννηθεί. Τώρα είναι η εποχή των τεράτων». Η παραπάνω φράση αποδίδεται στον Αντόνιο Γκράμσι. Το ερώτημα που ακολουθεί είναι δικό μου.

Ποια είναι η θέση, η αποστολή-αν θέλετε- της εκπαίδευσης σε αυτή την εποχή?

Θα προσπαθήσει να διατηρήσει τον παλιό κόσμο ή θα προτείνει έναν καινούριο?

Ο Μαρξ υποστήριζε πως η βία είναι η μαμή της ιστορίας.
Θα γίνει άραγε η εκπαίδευση η μαία της τερατογέννησης που
προέβλεψε ο Γκράμσι ?


Ελπίζω το Συνέδριο να θέσει ερωτήματα και να δώσει απαντήσεις. Γιατί ο μοναδικός τρόπος να προβλέψουμε το μέλλον είναι να γνωρίζουμε το παρελθόν. Η γνώση είναι δύναμη. Και στην εποχή των τεράτων κάθε ρανίδα δύναμης θα χρειαστεί.

Η ΕΛΜΕ Άρτας πιστεύει και αγωνίζεται για Δημόσια και Δωρεάν παιδεία για όλους.

Φοβάμαι όμως πως αυτό από μόνο του, στην εποχή των τεράτων, δεν είναι αρκετό.

Σκεφτόμουν να κλείσω έτσι δυσοίωνα τον χαιρετισμό μου, αλλά τελικά θα κλέψω ένα στιχάκι από το τελευταίο τραγούδι που ερμήνευσε η χορωδία (το «Αερικό» του Θ. Παπακωνσταντίνου) ώστε να παραδώσω την σκυτάλη με μια νότα αισιοδοξίας:

«Όσες κι αν χτίζουν φυλακές
κι αν ο κλοιός στενεύει
ο νους μας είναι αληταριό
που όλο θα δραπετεύει»

Ευχαριστώ.


Φραγγίδης Μανώλης
19/4/2013

Πότε αποχωρεί ο Εκπαιδευτικός από την υπηρεσία? Το διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών.

Πυκνώνουν οι φήμες για κυβερνητικά κλιμάκια ελεγκτών δημόσιας διοίκησης που κάνουν επιδρομές σε σχολεία ψάχνοντας για "Λουφαδόρους" και "Επίορκους". Η φήμες κυκλοφόρησαν και στον Νομό Άρτας με στόχο την τρομοκρατία των συναδέλφων. Αποδείχθηκαν, φυσικά, ανυπόστατες. Παρ'όλα αυτά, για να μην μας πιάνουν στον ύπνο διοικητικοί φορείς εξουσίας και ελέγχου (κάθε βαθμίδας), καλό είναι να γνωρίζουμε τα παρακάτω:

Το διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης είναι
απαραβίαστο και καθορίζεται από το Ν. 1566/85 στο άρθρο 14 παρ. 13ε.
Ο  Ν.1566/85 κάνει σαφή διάκριση μεταξύ εργασιακού και διδακτικού ωραρίου.
Στο άρθρο 13, παρ. 8 και στο άρθρο14,  παρ 20 του ίδιου νόμου, αναφέρεται «
οι εκπαιδευτικοί παραμένουν υποχρεωτικά στο σχολείο  τις εργάσιμες ημέρες,
πέρα από τις ώρες διδασκαλίας, για την εκτέλεση συγκεκριμένου έργου που του
έχει ανατεθεί από τα όργανα διοίκησης του σχολείου όχι όμως πέρα από έξι (6
) ώρες την ημέρα ή τριάντα (30) ώρες την εβδομάδα».
Επομένως,  μετά τη λήξη του διδακτικού ωραρίου ο εκπαιδευτικός μπορεί να
αποχωρήσει, εφόσον δεν του  έχει ανατεθεί συγκεκριμένο έργο (άρθρο 13 παρ.8
π.χ. συμμετοχή σε γιορταστικές, αθλητικές και πολιτιστικές εκδηλώσεις,
ενημέρωση των γονέων, κλπ τήρηση βιβλίων του Σχολείου, εκτέλεση διοικητικών
εργασιών), ή υπάρχει συνεδρίαση του συλλόγου διδασκόντων .
Για το ίδιο θέμα υπάρχει  και γνωμοδότηση του Νομικού Συμβούλου της Δ.Ο.Ε.
κ. Δραγασάκη η οποία αναφέρει πως:
«Το εργασιακό ωράριο των εκπαιδευτικών είναι κατ΄ ανώτατο 30 ώρες. Με τη
λήξη του διδακτικού ωραρίου ο εκπαιδευτικός μπορεί να αποχωρήσει, εκτός αν
του έχει ανατεθεί συγκεκριμένο έργο (όχι όμως διδακτικό) (άρθρο 13 παρ.8 του
νόμου 1566/1985π.χ. συμμετοχή σε γιορταστικές, αθλητικές και πολιτιστικές
εκδηλώσεις, ενημέρωση των γονέων, κλπ τήρηση βιβλίων του Σχολείου, εκτέλεση
διοικητικών εργασιών), ή υπάρχει συνεδρίαση του συλλόγου διδασκόντων. Κάθε
άλλη απασχόληση είναι παράνομη».
Επίσης  «εκπαιδευτικός που συμπληρώνει είτε το ωράριο διδασκαλίας και δεν
του έχει ανατεθεί άλλο συγκεκριμένο έργο είτε το ωράριο εργασίας είτε την
υπερωριακή απασχόληση, δεν έχει λόγο να παραμένει στο σχολείο, ούτε και
χρειάζεται συνδικαλιστική κάλυψη για την αποχώρηση αυτή».


Παραθέτω και την παρ.8 του άρθρου 13 του ν.1566/85
8. Όλοι οι εκπαιδευτικοί των σχολείων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
παραμένουν υποχρεωτικά στο σχολείο τους στις εργάσιμες ημέρες, πέρα από τις
ώρες διδασκαλίας, για την προσφορά και άλλων υπηρεσιών που συνδέονται με το
γενικότερο εκπαιδευτικό έργο, όπως συμμετοχή σε γιορταστικές, αθλητικές και
πολιτιστικές εκδηλώσεις, ενημέρωση των γονέων και κηδεμόνων, τήρηση βιβλίων
του σχολείου και εκτέλεση διοικητικών εργασιών. Κάθε εκπαιδευτικός παραμένει
υποχρεωτικά στο σχολείο, στις εργάσιμες ημέρες πέρα από τις ώρες
διδασκαλίας, για την εκτέλεση συγκεκριμένου έργου που του έχει ανατεθεί από
τα όργανα διοίκησης του σχολείου όχι όμως πέρα από έξι (6) ώρες την ημέρα ή
τριάντα (30) ώρες την εβδομάδα, με την επιφύλαξη της παραγράφου 2 της
περίπτωσης ΣΤ΄ του άρθρου 
11. Από τις πρόσθετες αυτές υπηρεσίες απαλλάσσονται οι μητέρες παιδιών μέχρι
δύο ετών. 
Τα δύο τελευταία εδάφια της προηγούμενης παραγράφου εφαρμόζονται ανάλογα και
για τους δασκάλους


Φραγγίδης Μανώλης

19/4/13

Εκατομμύρια € για επικοινωνιακή εκστρατεία


Ένα άρθρο του Θέμη Κοτσιφάκη* που αποδυκνίει (για μια ακόμη φορά) πως για το Ελληνικό κράτος δεν έχει σημασία να αναβαθμιστεί η παιδεία, αλλά να πείσει τις μάζες, με -όχι και τόσο- φτηνή επικοινωνιακή πολιτική.

Μανώλης Φραγγίδης, 19/4/13


«Επιτάχυνση» στην «κατανάλωση» κονδυλίων του ΕΣΠΑ Εκπαίδευσης



του Θέμη Κοτσιφάκη*

Ωσάν να μην έχει συμβεί τίποτε σε αυτή τη χώρα συνεχίζει το Υπουργείο Παιδείας να διαχειρίζεται τα ευρωπαϊκά αλλά και τα ελληνικά κονδύλια που έχουν διατεθεί για την εκπαίδευση στο πρόγραμμα του ΕΣΠΑ «Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση».
            Τα σχολεία αντιμετωπίζουν δραματικά προβλήματα λειτουργίας. Το σχολικό έτος τελειώνει με πάνω από 1.500 κενά εκπαιδευτικών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και δεκάδες χιλιάδες ώρες χαμένες. Με τις οικογένειες να μην μπορούν να αντιμετωπίσουν τα στοιχειώδη μιας αξιοπρεπούς διαβίωσης και με μαθητές που πεινούν. Με τα σχολεία να αδυνατούν να έχουν ούτε τα απολύτως αναγκαία για τη λειτουργία τους. Με τους εκπαιδευτικούς να εξαθλιώνονται οικονομικά και εργασιακά.
            Σε αυτές τις συνθήκες, μιας μνημονιακής πολιτικής που οδηγεί τη χώρα σε ανθρωπιστικής κρίση, η κυβέρνηση εξακολουθεί να σπαταλά εκατομμύρια ευρώ από το ΕΣΠΑ σε δράσεις που τίποτε το ουσιαστικό δεν έχουν να προσφέρουν στην αντιμετώπιση των εκπαιδευτικών προβλημάτων.
Πρόσφατα (27-3-13) δημοσιεύτηκε μια προκήρυξη διεθνούς διαγωνισμού για υπηρεσίες ιδιωτικού τεχνικού συμβούλου, που έχει σκοπό την «παροχή εξειδικευμένης υποστήριξης για την επιτάχυνση (!!) των έργων», με συνολικό προϋπολογισμό 1.476.000 € !! Είναι γεγονός πως θα μας πέσει λίγο ακριβή η «επιτάχυνση», αλλά τι να κάνουμε, τα κονδύλια πρέπει πάση θυσία να «απορροφηθούν»…….
Ο διαγωνισμός θα γίνει στις 15-5-13 (http://www.edulll.gr/?p=21076).  Στο διαγωνισμό καλούνται να συμμετάσχουν φυσικά ή νομικά πρόσωπα της «ημεδαπής ή της αλλοδαπής».
Και αυτή η προκήρυξη έρχεται να προστεθεί σε άλλη, πρόσφατη επίσης, προκήρυξη διεθνούς διαγωνισμού, που τέθηκε σε διαβούλευση στις 9/1/13 με σκοπό την πρόσληψη συμβούλου δημοσιότητας για την προβολή των ενεργειών του ΕΣΠΑ στο λαό, για να γνωρίσουμε πόσα καλά μας προσφέρει η Ευρωπαϊκή Ένωση…..
 Ο σύμβουλος αυτός θα λάβει, μέχρι 31-12-14, το διόλου ευκαταφρόνητο ποσό των 2.900.000 €, για να δημιουργήσει τηλεοπτικά και ραδιοφωνικά σποτ και διαφημίσεις σε έντυπα και διακτυακά μέσα, αναπτύσσοντας γενικότερα μια επικοινωνιακή εκστρατεία για να πεισθούν οι ιθαγενείς ότι ζουν σε μια άλλη, εικονική πραγματικότητα, και όχι σε αυτή που βιώνουν στο δημόσιο σχολείο. Και για να είναι έγκυρα τα αποτελέσματα της εκστρατείας, θα αξιολογηθούν με τρία πανελλαδικά γκάλοπ για την «αναγνωρισιμότητα» των παρεμβάσεων του ΕΣΠΑ εκπαίδευσης. Σε αυτά τα γκάλοπ προβλέπεται να ληφθεί υπόψη ακόμα και η γνώμη των ανέργων (τέτοια κοινωνική ευαισθησία)!! Ας ελπίσουμε τουλάχιστον οι άνεργοι να τους κράξουν.
Και όλα αυτά έρχονται να προστεθούν στα εκατομμύρια ευρώ που ήδη έχουν κατασπαταληθεί σε «δράσεις δημοσιότητας» και διάφορα άλλα προγράμματα που έχουμε ήδη επανειλημμένα καταγγείλει.
Σε εποχές σκληρής λιτότητας για το λαό μας και περικοπών ακόμα και των πιο στοιχειωδών δαπανών για τα σχολεία, είναι σκάνδαλο πρώτης γραμμής να συνεχίζεται η προκλητική διασπάθιση  χρημάτων. Αυτό που απαιτείται άμεσα να γίνει είναι ο συνολικός ανασχεδιασμός του ΕΣΠΑ σε όφελος της δημόσιας εκπαίδευσης. Ούτε ένα ευρώ σε διαφημιστές, συμβούλους, παρασυμβούλους και ιδιωτικές εταιρείες που λυμαίνονται το δημόσιο χρήμα.

Αθήνα, 9/4/13
* Γ. Γραμματέας του ΔΣ της ΟΛΜΕ & εκπρόσωπός της στην Επιτροπή Παρακολούθησης του ΕΣΠΑ εκπαίδευσης (ΕΠΕΔΒΜ)


Τετάρτη 3 Απριλίου 2013

Επανέρχεται η ελεύθερη είσοδος των εκπαιδευτικών στα δημόσια μουσεία και στους αρχαιολογικούς χώρους


Επανέρχεται η ελεύθερη είσοδος των εκπαιδευτικών στα δημόσια μουσεία και στους αρχαιολογικούς χώρους, σύμφωνα με το ΦΕΚ 655 / τεύχος Β' / 21.03.2013.
Δικαίωμα ελεύθερης εισόδου έχουν, πλέον, οι ακαδημαϊκοί και ΟΛΟΙ οι εκπαιδευτικοί λειτουργοί Α΄/θμιας, Β΄/θμιας και Γ΄/θμιας Εκπαίδευσης. 
Η θετική αυτή εξέλιξη αποτελεί δικαίωση των προσπαθειών των εκπαιδευτικών συνδικαλιστικών φορέων (ΟΛΜΕ, ΕΛΜΕ κ.α.) για την άρση της άδικης και αντι-εκπαιδευτικής απόφασης για κατάργηση της δυνατότητας ελεύθερης εισόδου μας (ΦΕΚ 1945 / τεύχος Β΄ / 15.06.2012)

3/4/2013
Μανώλης Φραγγίδης

1ο βραβείο για το Μουσικό Σχολείο Άρτας στο διαγωνισμό Γαλλοφωνίας!


Με το 1ο βραβείο στην κατηγορία, “grand prix” στο διαγωνισμό της Γαλλοφωνίας για το 2013 τιμήθηκε το Μουσικό Σχολείο Άρτας το Σάββατο, 30 Μαρτίου 2013 στο Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης.

Ανάμεσα σε 4000 μαθητές απ’ όλη την Ελλάδα που συμμετείχαν, από τα τέλη Οκτωβρίου, στον Διαγωνισμό Γαλλοφωνίας με θέμα: "Ιστορίες και μύθοι της Ανατολής και της Δύσης
«Λοιπόν διηγήσου!…»", ο οποίος διοργανώθηκε από την πρεσβεία της Γαλλίας στην Ελλάδα σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, οι μαθητές της Β’ τάξης του Μουσικού Σχολείου Άρτας αρίστευσαν κερδίζοντας το πρώτο βραβείο.

Παρ'όλες τις γενικές δυσκολίες που αντιμετωπίζει η  Μουσική και Καλλιτεχνική εκπαίδευση στην Ελλάδα, με υποστελέχωση και  υποχρηματοδότηση, αλλά και με άλυτο ακόμα το ειδικό κτηριακό πρόβλημα που ταλαιπωρεί μαθητές και εκπαιδευτικούς, το Μουσικό Σχολείο Άρτας συνεχίζει να παράγει και να προάγει την τέχνη και τον πολιτισμό, κάνοντάς μας περήφανους.

Συγχαρητήρια λοιπόν, σε μαθητές, εκπαιδευτικούς, γονείς και διεύθυνση που συνεχίζουν να δίνουν τον καλύτερο εαυτό τους. Που με θυσίες και προσπάθεια θυμίζουν σε όλους πως η παιδεία και ο πολιτισμός είναι κοινωνικά αγαθά που οφείλουμε να προασπιζόμαστε, που οφείλουμε να διεκδικούμε  , που οφείλουμε να καλλιεργούμε.

Καλή συνέχεια. Γιατί έχουμε ανάγκη από τέτοια σχολεία.

3/4/2013
Μανώής Φραγγίδης