Τετάρτη 27 Μαρτίου 2013

Πόσο κοστίζει η Αξιολόγηση της Αξιολόγησης


Αξίζει να ρίξει κανείς μια ματιά στο τι προβλέπει, για τις οικονομικές απολαβές των «αρχι-αξιολογητών», το σχέδιο νόμου για την  «Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε.), της Ανεξάρτητης  Αρχής που θα παρακολουθεί, μελετά και αξιολογεί την εφαρμογή της εκπαιδευτικής πολιτικής στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση

Ο  Πρόεδρος αυτής της Αρχής, θα αμείβεται με 62.400 ευρώ το χρόνο. Δηλαδή, με 5.200 ευρώ τον μήνα Ο διευθυντής με 37.900 ευρώ τον χρόνο, δηλαδή με 3.158 ευρώ τον μήνα. Για τους 25 επιστημονικούς συνεργάτες προβλέπονται κονδύλια αμοιβής 830.000 ευρώ, δηλαδή, περίπου 2.766 ευρώ τον μήνα για κάθε έναν από αυτούς.  Και  κονδύλιο μόνο 223.000 €  για τις  10 θέσεις διοικητικού προσωπικού. Επίσης και ένα ευτελές ποσό  21.600 € για  αποζημιώσεις των μελών του συμβουλίου για τη συμμετοχή στις συνεδριάσεις. Προβλέπεται  επιπλέον δαπάνη για  έξοδα φιλοξενίας, πρόσκληση καθηγητών Α.Ε.Ι. και επιστημόνων ημεδαπής και αλλοδαπής. Τέλος, 10.000 € σαν επίδομα  θέσης ευθύνης στον προϊστάμενο διεύθυνσης και  11.400 των προϊσταμένων των δύο τμημάτων που τη συγκροτούν , σύνολο 21.400 €.  
Ορίζεται επίσεις (στην παράγραφο 6), ότι θα δίνεται μια ειδική, επιμορφωτική άδεια στο επιστημονικό προσωπικό της Αρχής. Τώρα, γιατί  ένα προσωπικό το οποίο είναι ειδικό και έχει  διοριστεί βάση αυτής της εξειδίκευσής του,  θα πρέπει να παίρνει και επιπλέον εξάμηνη άδεια επιμόρφωσης , τη στιγμή μάλιστα που έχουν κοπεί οι αντίστοιχες άδειες για όλους τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς οι οποίοι θα κριθούν και ανεπαρκείς γιατί δεν επιμορφώνονται αφήνει να αιωρείται ένα μεγάλο ερωτηματικό.

Ας μην ξεχνάμε δε και τις πενταμελείς επιτροπές αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου, των σχολικών μονάδων και των υπολοίπων αποκεντρωμένων υπηρεσιών που ασκούν αρμοδιότητες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που θα συγκροτούνται ανά διεύθυνση εκπαίδευσης. Τα μέλη αυτών των επιτροπών εγγράφονται σε ειδικό μητρώο, το οποίο ονομάζεται Μητρώο Εμπειρογνωμόνων Αξιολόγησης Εκπαιδευτικού Έργου (παράγραφος 7), και προφανώς θα δικαιούνται χρηματική αποζημίωση για το έργο τους.

Και όλα αυτά, τη στιγμή που ο μισθός του νεοδιόριστου εκπαιδευτικού κυμαίνεται στα 680 ευρώ, τη στιγμή που το υπουργείο Παιδείας τάζει «υποτροφίες» 300 ευρώ, μέσω των δουλεμπορικών προγραμμάτων «μαθητείας», σε μια Ελλάδα της ανέχειας και της ανεργίας, που η αύξηση ωραρίου των εκπαιδευτικών θα σπρώξει 10.000 αναπληρωτές στην ανεργία. 

Το θετικό βέβαια είναι (για να μην τα ισοπεδώνουμε και όλα) ότι το Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε. θα είναι μια Πραγματικά Ανεξάρτητη Αρχή αφού ο πρόεδρος  ορίζεται απευθείας από τον Υπουργό και από κει και πέρα αυτός διορίζει το υπόλοιπο συμβούλιο. 

Και ο νοών νοείτω.

27/2/2013
Φραγγίδης Μανώλης

Απόφαση της Ανώτατης Συνομοσπονδίας Γονέων για την Αξιολόγηση


Ήδη έχει ξεκινήσει η επιμόρφωση των εμπλεκόμενων στην αξιολόγηση των σχολικών μονάδων, σύμφωνα με τη σχετική Υπ. απόφαση (αρ. πρωτ. 30972/Γ1/05.03.2013), την οποία προωθεί άμεσα το Υπουργείο, θεωρώντας την λιγότερο συγκρουσιακή από την αξιολόγηση των εκπ/κών.

Και ενώ οι κατά τόπους συνδικαλιστές (στην πλειοψηφία τους, έστω) παρακολουθούν αμήχανα τις εξελίξεις αναλώνοντας την "αγωνιστική" ενέργειά τους σε μεγαλόστομες διακηρύξεις (παραγράφοντας επιλεκτικά την στήριξη που τόσα χρόνια παρείχαν - και συνεχίζουν, παρά τις διακηρύξεις, να παρέχουν στις κυβερνήσεις που στραγγαλίζουν την παιδεία και τη χώρα)  και στα μικροπολιτικά παιχνίδια που μας έφτασαν εν πολλοίς σε αυτή την κατάσταση, η απόφαση  της ανώτατης συνομοσπονδίας γονέων (την οποία επισυνάπτω παρακάτω) με κάνει να χαμογελώ....

...και είναι χαμόγελο πίκρας και ελπίδας.

27/3/2013
Φραγγίδης Μανώλης




ΑΝΩΤΑΤΗ   ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΓΟΝΕΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ   ΕΛΛΑΔΑΣ  (Α.Σ.Γ.Μ.Ε.)

 Βερανζέρου 22, 6ος όροφος,
ΤΗΛ - ΦΑΞ : 2105242386210 3845434,  210 3835093
Αθήνα, 12/03/2013
Προς: το Υπουργείο Παιδείας και τις Διευθύνσείς του
Μόλις πρόσφατα ζητήθηκε από τους Συλλόγους Γονέων να συμμετάσχουν στη διαδικασία αξιολόγησης της σχολικής μονάδας, στα σχολεία με νέο αναμορφωμένο πρόγραμμα (ΕΑΕΠ). Αύριο θα ζητηθεί να γίνει το ίδιο, σε όλα τα Σχολεία. Γονείς θα αξιολογούν εκπαιδευτικούς, εκπαιδευτικοί θα αξιολογούν μαθητές, όλοι εναντίων όλων και η πολιτική σας να προχωράει ανεμπόδιστοι.
Η απάντησή μας είναι η εξής:
Σας έχουμε αξιολογήσει χρόνια τώρα! Είστε εσείς που αφήνετε τα σχολεία χωρίς εκπαιδευτικούς, που κλείνετε σχολεία, που ξεχνάτε να στείλετε βιβλία, μας απειλείτε ότι αν τα παιδιά μας μουτζουρώσουν τα βιβλία τους θα τα πληρώνουμε (!), που αφήνετε πεινασμένους μαθητές σε αίθουσες που στάζουν στις πρώτες βροχές, είστε εσείς που ζητάτε να μάθετε πόσοι μαθητές μπορούν να στοιβαχτούν σε κάθε τάξη, για να φτιάξετε 30άρια τμήματα. Είστε εσείς που αφήνετε ανεμβολίαστα μικρά παιδιά. Είστε εσείς που μοιράζετε την απελπισία στις οικογένειες μας,  με την φοροεπιδρομή, την ανεργία, την ακρίβεια. Είστε εσείς που μαθαίνετε στα παιδιά μας πώς να σκύβουν το κεφάλι, και αν το αρνηθούν τα στέλνετε στα "μαθητοδικεία". Είστε εσείς που κάνετε τη μόρφωση υπηρεσία για λίγους και εκλεκτούς. Είστε εσείς που στέλνετε 15χρονα στην εργασία και τη σχολική διαρροή. Είστε εσείς που κλείσατε το μοναδικό δημόσιο παιδοχειρουργικό τμήμα και καταδικάσατε στο θάνατο μικρά παιδιά.
ΣΑΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΑΜΕ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΙΣΤΕ ΑΠΛΑ ΑΝΕΠΑΡΚΕΙΣ -
ΕΙΣΤΕ ΕΠΙΚΥΝΔΥΝΟΙ !
Το σχολείο μας δεν θα γίνει καλύτερο με την αξιολόγηση. Το μόνο που σας νοιάζει είναι πόσους εκπαιδευτικούς θα βάλετε στο τσεπάκι σας και πόσους θα απολύσετε. Σας νοιάζει να μας βάλετε εμάς τους γονείς να βρούμε τους απαραίτητους πόρους για τη λειτουργία των σχολείων έτσι που όλοι ... (οι επιχειρηματίες, η Τ.Α., η μ.κ.ο) να έχουν και άποψη για το τί πρέπει να μάθουν τα παιδιά μας!
ΔΕΝ ΤΣΙΜΠΑΜΕ!
Οι γονείς, τα παιδιά μας και οι δάσκαλοι τους έχουμε ανάγκη από ένα άλλο σχολείο.
Που θα είναι δημόσιο και δωρεάν, με σύγχρονες εγκαταστάσεις, που δεν θα φοβόμαστε να τα στείλουμε σχολείο μήπως πάθουν τίποτα. Από ένα σχολείο που δεν θα χωρίζει τα παιδιά μας λες και είναι αυτά που φταίνε για την κυβερνητική πολιτική σας.
Γι' αυτό λέμε: δεν θα βγάλουμε τα μάτια μας με τα ίδια μας τα χέρια!
Δεν συμμετέχουμε στην αξιολόγησή σας που θα κάνει το σχολείο πιο ακριβό για τη λαϊκή οικογένεια, πιο φθηνό για το κράτος και πιο κερδοφόρο για τις επιχειρήσεις.
Όλοι για έναν και ένας για όλους!

Τετάρτη 20 Μαρτίου 2013

ΚΑΤΑΨΗΦΙΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΤΑΣΗΣ ΜΟΥ ΓΙΑ ΤΡΙΩΡΗ ΣΤΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ


Την Τετάρτη 13/3/2012, στο πλαίσιο της Πανεκπαιδευτικής Εβδομάδας Δράσης που προκήρυξε η ΟΛΜΕ, αποφασίστηκε συμβολική κατάληψη στη Δευτεροβάθμια Διεύθυνση Ν. Άρτας, με παράσταση του Δ.Σ. στον Προϊστάμενο για να θέσουμε τα αιτήματά μας. Η πλειοψηφία του ΔΣ όμως, καταψήφισε την πρότασή μου για τρίωρη στάση εργασίας.

Κύρια αιτήματα αιχμής  των κινητοποιήσεων του κλάδου είναι οι επικείμενες απολύσεις  στο δημόσιο, η αξιολόγηση, οι νέες συγχωνεύσεις σχολείων, καθώς και το καινούριο πειθαρχικό δίκαιο με βάση το οποίο ήδη είναι σε εξέλιξη διώξεις εκπαιδευτικών που τίθενται σε αργία και αναστολή πληρωμής και αντιμετωπίζουν την απειλή απόλυσης.  

Κινητοποιήσεις και δράσεις ετοιμάζονται και με απόφαση της Γενικής Συνέλευσης των Προέδρων των ΕΛΜΕ της χώρας: Εβδομάδα  Πανεκπαιδευτικής Δράσης μέσα στο Μάρτη με συλλαλητήρια σε όλες τις πόλεις, συσκέψεις ενημέρωσης και συντονισμού δράσεων με συλλόγους γονέων και σωματεία του δημόσιου τομέα, διαμαρτυρίες σε περιφερειακές διευθύνσεις εκπαίδευσης, καμπάνια ενημέρωσης των εκπαιδευτικών, γονέων, μαθητών και της υπόλοιπης κοινωνίας για τις επιπτώσεις των πολιτικών του μνημονίου στην εκπαίδευση και την ανάγκη κοινού μετώπου απέναντί τους. 
Η πλειοψηφία του Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Άρτας βέβαια, καταψήφισε την πρόταση του Προέδρου και γράφοντος, για προκήρυξη τρίωρης στάσης εργασίας, έτσι ώστε να συμμετέχουν στην κατάληψη συνάδελφοι ανεξαρτήτως υπηρεσιακού ωραρίου, με την συνδικαλιστική κάλυψη της ΕΛΜΕ, για να εξασφαλιστεί η μαζικότητα της κινητοποίησης.
Μέχρι τελευταία στιγμή, προσπαθούσα με τηλεφωνήματα να αναστρέψω το κλίμα ώστε να προκηρυχθεί η, επιβεβλημένη για μια τέτοια κινητοποίηση, τρίωρη στάση εργασίας.
Οι ίδιες πολιτικές δυνάμεις που λειτουργούσαν τόσα χρόνια ως τροχοπέδη στις διεκδικήσεις του εκπαιδευτικού κινήματος σαμποτάρουν για μια ακόμα φορά τις κινητοποιήσεις, χρεώνοντας παράλληλα στον Πρόεδρο της ΕΛΜΕ "ανικανότητα" και "απειρία" στην διοργάνωσή τους.
Προτιμούν δηλαδή να θυσιάσουν τις διεκδικήσεις του κλάδου αρκεί να "αποδείξουν" την ανεπάρκειά μου. Προφανώς, ένας "πιο έμπειρος" Πρόεδρος θα έκανε διαφορετικές επιλογές: Θα φρόντιζε να μην γίνεται τίποτα, ποτέ, πέρα από την τακτοποίηση των "υμετέρων".
Αύριο, 9:00 θα είμαι μπροστά στην Δευτεροβάθμια με το Πανό της ΕΛΜΕ. Στις 11:00 θα έρθει η τοπική τηλεόραση και θα ακολουθήσει παράσταση διαμαρτυρίας και κατάθεση ψηφίσματος στον Προϊστάμενο. Όσοι συνάδελφοι μπορούν και θέλουν ας παρευρεθούν. Να γίνει μια αρχή.
Εγώ θα είμαι εκεί. Ακόμη και αν είμαι μόνος μου. Και ας αναλάβει ο καθένας τις ευθύνες του.

20/3/2013
Μανώλης Φραγγίδης
(ακολουθεί το κάλεσμα)



Η ΕΛΜΕ ΑΡΤΑΣ ΑΓΩΝΙΖΕΤΑΙ ΚΑΙ ΔΙΕΚΔΙΚΕΙ

Απέναντι στις δραματικές επιπτώσεις της πολιτικής των μνημονίων και της λιτότητας που ασκείται στην χώρα μας από την κυβέρνηση και την τρόικα, οδηγώντας την κοινωνία στην εξαθλίωση, πλήττοντας μισθούς, συντάξεις, ασφαλιστικό σύστημα, την παιδεία και όλα τα δημόσια αγαθά οι εκπαιδευτικοί αγωνιζόμαστε.

  Αγωνιζόμαστε για σχολεία που οι μαθητές δεν πεινάνε και κρυώνουν. Χιλιάδες παιδιά περνούν τις πόρτες των σχολείων πεινασμένα εξαιτίας της κρίσης, της φτώχειας και της ανεργίας. Εκατοντάδες σχολεία δεν έχουν χρήματα για θέρμανση στα ταμεία τους. Διεκδικούμε άμεση κάλυψη των σχολικών αναγκών και αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης για τα σχολεία μας.

Αγωνιζόμαστε για σχολεία που δεν θα τους λείπουν δάσκαλοι, νηπιαγωγοί και καθηγητές, ενάντια σε συγχωνεύσεις, συμπτύξεις και αύξηση του αριθμού των μαθητών στα τμήματα. Αγωνιζόμαστε για μαζικούς διορισμούς μονίμων εκπαιδευτικών ώστε να καλυφθούν όλα τα κενά. Διεκδικούμε ίδρυση νέων νηπιαγωγείων ώστε να καλυφθούν όλες οι ανάγκες νηπίων/προνηπίων για φοίτηση.

Αγωνιζόμαστε για δημοκρατικά σχολεία ενάντια σε ρατσιστικές διακρίσεις, φόβο, τιμωρητική αξιολόγηση, απειλές απόλυσης και υποταγή. Αγωνιζόμαστε για παιδαγωγική ελευθερία, συλλογικότητα και δημοκρατία. Παλεύουμε για το σχολείο των όλων, των ίσων και των διαφορετικών, σχολείο ανοιχτό για όλα τα παιδιά ανεξάρτητα από χρώμα, θρήσκευμα ή εθνικότητα.

Αγωνιζόμαστε για δωρεάν παιδεία για όλους ενάντια στην άμεση ή σταδιακή κατάργηση της δωρεάν διανομής σχολικών βιβλίων. Ούτε ένα ευρώ από τις τσέπες των γονιών για βιβλία, πετρέλαιο, λειτουργικές δαπάνες, γραφική ύλη κλπ.

Αγωνιζόμαστε για τον δημόσιο χαρακτήρα των σχολείων ενάντια στη μετατροπή τους σε ιδιωτικές/κερδοσκοπικές επιχειρήσεις. Παλεύουμε για διαμόρφωση των προγραμμάτων τους με βάση τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών για ολόπλευρη γνώση, ελεύθερη και κριτική σκέψη.

Αγωνιζόμαστε για μια κοινωνία όπου εκπαιδευτικοί και γονείς θα αμείβονται αξιοπρεπώς.  Ενάντια στην οικονομική εξαθλίωση την ανεργία και τη φτώχεια, παλεύουμε για κατάργηση του βαθμολογίου – μισθολογίου, αξιοπρεπείς μισθούς και σταθερή - μόνιμη εργασία για όλο τον ελληνικό λαό.

Αγωνιζόμαστε για σχολεία που στηρίζουν και αγκαλιάζουν τα παιδιά με ειδικές ανάγκες. Παλεύουμε ενάντια στην υποβάθμιση και κατάργηση των δομών της ειδικής αγωγής.

Αγωνιζόμαστε για σχολεία που υπερασπίζονται και προάγουν την τέχνη και τον πολιτισμό. Υπερασπιζόμαστε τα μουσικά και καλλιτεχνικά γυμνάσια και λύκεια που χρειάζονται στήριξη και χρηματοδότηση και όχι υπονόμευση.

ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ ΕΝΩΜΕΝΟΙ

ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ 21 ΜΑΡΤΙΟΥ , 09:00 πμ

ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΛΗΨΗ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΑΡΤΑΣ

Τρίτη 12 Μαρτίου 2013

Εταιρεία που ανήκει στον Ομιλο ΑΚΜΗ έκανε τη μελέτη για το Σχέδιο Αθηνά

Με απευθείας ανάθεση η  εταιρία EEO GROUP Α.Ε που ανήκει στον Ομιλο ΑΚΜΗ (ΙΕΚ, Κολλέγιο) έκανε τη μελέτη για την αποτύπωση του ακαδημαϊκού χάρτη της χώρας, στην οποία βασίστηκε κατά ένα μεγάλο μέρος η σύνταξη του Σχεδίου Αθηνά, έναντι 111.440 ευρώ πλέον ΦΠA.

Η παραπάνω εταιρεία είναι ο τεχνικός σύμβουλος του Υπουργείου Παιδείας για το Eθνικό Σύστημα Σύνδεσης της Eπαγγελματικής Eκπαίδευσης και Kατάρτισης (EΣΣEEKA) για την περίοδο 2010-2015.


Αυτά περί δημόσιας δωρεάν παιδείας, για την εξυγίανση και αναβάθμιση της εκπαίδευσης, πρώτα ο μαθητής, κ.τ.λ., κ.τ.λ....

(ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΗΝ ΕΤΑΙΡΕΙΑ)

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΗ ΣΥΜΒΑΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΜΕ ΤΗΝ ΕΤΑΙΡΕΙΑ

12/3/2014
Μανώλης Φραγγίδης

Κυριακή 10 Μαρτίου 2013

Υφυπουργός Παιδείας: Ναι προβλέπονται απολύσεις εκπαιδευτικών


Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών μπορεί να οδηγήσει σε απολύσεις, παραδέχτηκε εμμέσως στη Βουλή, απαντώντας σε σχετική ερώτηση ο υφυπουργός Παιδείας, Θεόδωρος Παπαθεοδώρου.
 Η Βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ κ. Δριτσέλη εξέφρασε την άποψη ότι «παρά τα όσα διατείνεται η κυβέρνηση, θα υπάρξουν απολύσεις, διότι στο άρθρο 95 της τελευταίας έκδοσης του υπαλληλικού κώδικα, προβλέπεται η απόλυση για όσους συγκεντρώνουν δύο αρνητικές κρίσεις».
 
«Στις παρατηρήσεις που κάνατε θα απαντήσω αμέσως. Από τη μια πλευρά προβλέπονται απολύσεις. Απολύσεις προβλέπονται γενικότερα για το δημόσιο», είπε ο Υφυπουργός Παιδείας κ. Παπαθεοδώρου. 

10/3/2013
Φραγγίδης Μανώλης
 

Υπουργική απόφαση και Εγκύκλιος για Αξιολόγηση




Η Υπουργική απόφαση με θέμα:
«Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας – Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης»
http://www.esos.gr/uploads/dthmia/ypoyrgiki_apofasi_axiologisi.pdf


Η εγκύκλιος με θέμα:

«Προετοιμασία της γενίκευσης του θεσμού της Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού 
Έργου της σχολικής μονάδας – Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης».
http://www.esos.gr/uploads/dthmia/egyklios_axiologisi.pdf



10/3/2012
Φραγγίδης Μανώλης




Νέος νόμος σε πολιτεία των ΗΠΑ: Οι εκπαιδευτικοί επιτρέπεται να οπλοφορούν

Ο κυβερνήτης Dennis Daugaard επικύρωσε τον νέο νόμο σύμφωνα με τον οποίο οι δάσκαλοι των σχολείων στη Νότια Ντακότα θα επιτρέπεται στο εξής να οπλοφορούν για να προστατεύουν τους μαθητές τους, με βάση ένα νέο νόμο που επικυρώθηκε χθες  από τον κυβερνήτη Dennis Daugaard. Το μέτρο αυτό ισχύει για τους εκπαιδευτικούς και όλα τα μέλη του προσωπικού των σχολείων. Απαραίτητη προϋπόθεση όμως είναι οι εκπαιδευτικοί να περάσουν από εκπαίδευση, παρόμοια με αυτήν που κάνουν οι δυνάμεις ασφαλείας της Πολιτείας.

Μακριά από εμάς.

 Ήδη, μερίδα όψιμων βουλευτών οπλοφορεί με καμάρι. Αν αρχίσουν κι οι εκπαιδευτικοί, δεν θέλει και πολύ. Μια νέα μείωση μισθού, μια αρνητική αξιολόγηση, μια ΕΔΕ γιατί κάποιος έβηξε στην τάξη και κόλλησε γρίπη μαθητή... 

10/3/2013

Σαφώς επηρεασμένος από το κλίμα του τριωδίου, με μασκαράδες και βεγγαλικά,
Μανώλης Φραγγίδης 



ΣΧΕΔΙΟ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΓΙΑ ...ΝΕΕΣ ΜΗΤΕΡΕΣ


H υφυπουργός υγείας κ. Σκοπούλη, με αφορμή την Παγκόσμια Μέρα της Γυναίκας (!) δήλωσε:
 
«Ζητώ τόσο από τις γυναίκες στα διάφορα κόμματα όσο και από τις γυναικείες οργανώσεις και από τις αντίστοιχες επιτροπές να κάνουμε μια προσπάθεια, η οποία να οδηγεί σε μία αύξηση χρόνου της γυναίκας στην ενασχόληση με το παιδί της τα πρώτα τρία χρόνια. Τι προτείνω συγκεκριμένα; Το προτείνω σε εσάς, για να πάει αλλού. Προτείνω οι γυναίκες να έχουν την ευχέρεια από τη δουλειά τους να λείπουν και να είναι κοντά στα παιδιά τα πρώτα χρόνια της ζωής τους. Πώς μπορεί να γίνει αυτό; Θα μπορούσαμε, παραδείγματος χάρη, τώρα που υπάρχει αυτή η οικονομική δυσπραγία και η ανάγκη να μειωθούν οι δημόσιοι υπάλληλοι, οι νεαρές γυναίκες που είναι στο δημόσιο και θέλουν να τεκνοποιήσουν να μείνουν για μεγαλύτερο διάστημα στο σπίτι τους. Πιθανόν να παίρνουν μισό μισθό, αλλά να έχουν τη δυνατότητα να έχουν πρόσβαση στα ελληνικά προϊόντα διατροφής σε μισή τιμή για τρία χρόνια από τότε που γεννούν με ένα voucher, με μία κάρτα»

Ερωτήσεις

α) Όποιος τεκνοποιεί είναι "επίορκος"?

β) Η ανταλλαγή μισού μισθού με (δεν λέω) Ελληνικά προϊόντα διατροφής (κυριολεκτικά "έναντι πινακίου φακής") είναι λογική?

γ) Αυτή είναι η καλύτερη ιδέα της υφυπουργού, ανήμερα της Παγκόσμιας Μέρας της Γυναίκας, για να πολεμήσει την υπογεννητικότητα και να δώσει  μια πνοή αισιοδοξίας και ασφάλειας στους νέους Έλληνες που εν μέσω κρίσης τόλμησαν ή σκέφτονταν να τολμήσουν να φέρουν στον κόσμο παιδιά?

Οι ερωτήσεις δεν είναι ρητορικές. Παρακαλώ, όποιος γνωρίζει ας μου απαντήσει.

10/3/2013
Φραγγίδης Μανώλης
  

Τετάρτη 6 Μαρτίου 2013

Αποσύρθηκε η τροπολογία για την αξιολόγηση στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση από "Ανεξάρτητη Αρχή"


Αποσύρθηκε από την Κυβέρνηση η τροπολογία για την αξιολόγηση στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Η συγκεκριμένη τροπολογία είχε κατατεθεί από το υπουργείο Παιδείας σε νομοσχέδιο του υπουργείου Περιβάλλοντος που εισάγει επείγουσες ρυθμίσεις αρμοδιότητας και άλλων υπουργείων.

Οι διατάξεις προέβλεπαν τη δημιουργία Ανεξάρτητης Διοικητικής Αρχής με την επωνυμία «Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση» και ρύθμιζε θέματα σχετικά με τη διαδικασία και τα κριτήρια αξιολόγησης στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.  (βλ. δημοσίευση: "Ανεξάρτητη Αρχή Αξιολόγησης με συμμετοχή μαθητών και γονέων") 

6/3/2012
Μανώλης Φραγγίδης

Κυριακή 3 Μαρτίου 2013

ΕΝΙΣΧΥΤΙΚΗ. Πως για Ποιούς και Γιατί?



 Τρεις  μήνες πριν τον Ιούνιο , το Υπουργείο Παιδείας , σε μια κίνηση καθαρά επικοινωνιακή και πελατειακή , βγάζει από τη ναφθαλίνη , που το ίδιο την είχε τοποθετήσει, την ενισχυτική διδασκαλία, σε μια κακέκτυπη και προκλητικά υποκριτική εκδοχή της.

Τα ερωτήματα που προκύπτουν είναι προφανή:

Γιατί το υπουργείο ανακοινώνει  την ενισχυτική, τη στιγμή που δεν έχει καλύψει ακόμη τα πάνω από 2000 κενά στην εκπαίδευση?

Πόσες εβδομάδες πραγματικών μαθημάτων στα πλαίσια της ενισχυτικής  απομένουν , μέχρι το τέλος της σχολικής χρονιάς, από τη στιγμή έναρξης των μαθημάτων?

Τα  παραπάνω ερωτήματα(και οι αυτονόητες απαντήσεις), είναι αποκαλυπτικά του μεγέθους της προκλητικής υποκρισίας της ηγεσίας του υπουργείου και του δήθεν ενδιαφέροντος του για την πραγματική βοήθεια των μαθητών που την έχουν ανάγκη.

Δυστυχώς όμως, η ιστορία της νεοανακοινωθείσας  ενισχυτικής έχει και άλλες σκιές.
Οι εκπαιδευτικοί που θα εργαστούν εκεί (και θα αμείβονται με την ελάχιστη αποζημίωση των ωρομισθίων) , θα μπορούν να απολύονται εάν στο τμήμα απομείνουν λιγότεροι μαθητές από το προβλεπόμενα όριο των  10 μαθητών(με εξαίρεση  δυσπρόσιτες περιοχές, νησιά) . Ένα τμήμα θα μπορεί να ξεκινήσει, για παράδειγμα με 11 μαθητές και στην πορεία, εάν αποχωρήσουν 2, θα αποκλειστούν και οι υπόλοιποι μαθητές, ενώ ο εκπαιδευτικός θα απολυθεί.

Το μόνο θετικό είναι πως κάποιοι συνάδελφοι θα εξασφαλίσουν ένα (τριτοκοσμικό, έστω) μεροκάματο. 

Τα αρνητικά του εμπαιγμού Εκπαιδευτικών, Γονέων και Μαθητών καθώς και της απαξίωσης του δημόσιου σχολείου, της δωρεάν εκπαίδευσης και της παιδείας γενικότερα μπορεί να τα αξιολογήσει ο καθένας. Η νεοανακοινωθείσα ενισχυτική είναι απλά ένα ακόμη κομματάκι στο παζλ.

1/3/2012
Μανώλης Φραγγίδης


Ανεξάρτητη Αρχή Αξιολόγησης με συμμετοχή μαθητών και γονέων


Ανεξάρτητη Αρχή για την αξιολόγηση της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης  συγκροτεί το υπουργείο Παιδείας, παράλληλα με την σύνταξη του Προεδρικού Διατάγματος για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.
Συγκεκριμένα, με την τροπολογία που προστέθηκε στις 28/2 το βράδυ στο νομοσχέδιο «Επείγουσες ρυθμίσεις του υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και άλλες διατάξεις», δημιουργείται η ΑΔΙΠΠΔΕ (Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση) η οποία θα έχει διοικητική αυτοτέλεια και θα εποπτεύεται από το υπουργείο Παιδείας.
Στόχος της ΑΔΙΠΠΔΕ θα είναι, όπως αναφέρεται στην τροπολογία, να αξιολογεί την ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου, να εγγυάται τη διαφάνεια όλων των δράσεων στον χώρο, να υποστηρίζει το υπουργείο Παιδείας στη βελτίωση του σχεδιασμού της εθνικής στρατηγικής για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση με στόχο «την επιτυχή μετάβαση των μαθητών στην μεταδευτεροβάθμια εκπαίδευση, τη σταδιοδρομία και δια βίου μάθηση».
Η Αρχή θα συντάσσει και θα υποβάλλει στον υπουργό Παιδείας ετήσιες εκθέσεις πεπραγμένων και απολογισμού. Παράλληλα θα παρακολουθεί, θα αξιολογεί και θα μελετά την εφαρμογή της εκπαιδευτικής πολιτικής στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθια εκπαίδευση.
Επίσης θα αξιολογεί την ποιότητα του έργου των σχολικών μονάδων, θα «μετα-αξιολογεί» τα συστήματα αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου και θα εντοπίζει αδυναμίες και τρόπους αξιολόγησής τους.
Τέλος, θα αποφαίνεται επί των ενστάσεων των περιφερειακων διευθυντών εκπαίδευσης, των σχολικών συμβούλων και των διευθυντών εκπαίδευσης κατά των ενστάσεων αξιολόγησής τους.
Θα διοικείται απο συμβούλιο με τετραετή θητεία, που θα αποτελείται από τα εξής μέλη: τον πρόεδρό της, ο οποίος θα ορισθεί από τον υπουργό Παιδείας και πρέπει να είναι επιστήμονας με επιστημονικό έργο και εμπειρία κατα προτίμηση σε θέματα αξιολόγησης, τον πρόεδρο του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, δύο εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης με βαθμό τουλάχιστον Γ', κατόχους διδακτορικού διπλώματος κατά προτίμηση σε συναφές αντικείμενο, δύο της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με τα ίδια προσόντα και έναν καθηγητη πανεπιστημίου με αντίστοιχη ειδίκευση.
Η Αρχή μπορεί να έχει συνεργασία με πανεπιστήμια, ενώ θα συγκροτεί  μια η περισσότερες πενταμελείς επιτροπές αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου ανά διεύθυνση εκπαίδευσης. 
Οι επιτροπές αυτές θα συντάσσουν εκθεσης αξιολογησης με βάση τα κριτήρια της Αρχής  και θα τις υποβάλλουν στο Συμβούλιο του.
Με απόφαση της Αρχής θα αξιολογείται η ποιότητα του εκπαιδευτικου έργου ανά περιοχή αρμοδιότητας κάθε περιφερειακής διεύθυνσης εκπαίδευσης, κάθε διεύθυνσης εκπαίδευσης η αξιολογούμενου φορέα. Η αξιολόγηση μπορεί να περιέχει ιδιαίτερη αναφορά για κάθε επι μέρους αξιολογούμενη υπηρεσία και μπορεί να είναι θετική, θετική υπό όρους ή αρνητική.

Σύμφωνα με τη Μάρνυ Παπαματθαίου που υπογράφει το σχετικό δημοσίευμα του Βήματος:

"... η Αρχή θα πρέπει κατ' αρχήν να διαμορφώσει και να δημοσιοποιήσει κριτήρια και δείκτες αξιολόγησης κατά τα διεθνή πρότυπα, ενώ τη διδακτική διαδικασία θα αξιολογούν και οι μαθητές, όπως και οι οικογένειές τους. (Ως γενικά κριτήρια για σχολικές μονάδες και διευθύνσεις εκπαίδευσης αναφέρονται τα μαθησιακά αποτελέσματα, η ποιότητα και η αποτελεσματικότητα του διδακτικού και εκπαιδευτικού έργου, όπως τεκμηριώνεται από την αξιολόγηση από τους μαθητές και τα πρόσωπα που ασκούν τη γονική μέριμνα, η καταλληλότητα των προσόντων του διδακτικού προσωπικού, η ποιότητα υποστηρικτικών υπηρεσιών, όπως εργαστήρια η βιβλιοθηκες, η ανταπόκριση σε φαινόμενα όπως εκείνο της σχολικής διαρροής κ.ά.)... "


1/3/2012
Μανώλης Φραγγίδης