Δευτέρα 28 Ιανουαρίου 2013

ΕΠΑΛ, ΕΠΑΣ, Μουσικά και Καλλιτεχνικά σχολεία, μονάδες Ειδικής Αγωγής. Υποστελέχωση και Συρρίκνωση.


Η σχολική χρονιά 2012-13 αναδεικνύεται η χειρότερη χρονιά των τελευταίων δεκαετιών σε ό,τι αφορά τη στελέχωση των σχολείων με το αναγκαίο προσωπικό. Έγιναν μόλις 185 διορισμοί μόνιμων καθηγητών ενώ και την προηγούμενη, «μνημονιακή» σχολική χρονιά είχαν γίνει 400 διορισμοί μόνιμων. Φέτος, μάλιστα, συνταξιοδοτήθηκαν από τον Ιούλη μέχρι και το Γενάρη 3.500 περίπου συνάδελφοί μας, οι περισσότεροι τα τελευταία χρόνια.  
Είναι, επίσης, χαρακτηριστικό ότι πέντε χρόνια σχεδόν μετά την πραγματοποίηση του τελευταίου διαγωνισμού του ΑΣΕΠ παραμένουν σε ομηρεία, αφού δεν έχουν διοριστεί ακόμη, 480 συνάδελφοι επιτυχόντες και διοριστέοι, καθώς και 340 συνάδελφοι από τους πίνακες με προϋπηρεσία.


Οι επιπτώσεις αυτής της πολιτικής σε πολλά σχολεία της χώρας είναι δραματικές. Ακόμη και σήμερα προωθούνται συμπτύξεις τμημάτων και μετακινούνται καθηγητές πέντε μήνες μετά την έναρξη των μαθημάτων, χωρίς να υπολογίζονται οι συνέπειες αυτών των επιλογών στην παιδαγωγική διαδικασία. Όμως, παρά τις πιέσεις και τις αντιπαιδαγωγικές πρακτικές στελεχών της διοίκησης, τα κενά δεν καλύπτονται.

Είναι χαρακτηριστικό ότι εκατοντάδες μαθητές σε αρκετά ΕΠΑΛ και αρκετές ΕΠΑΣ της χώρας δεν έχουν διδαχτεί ούτε μια ώρα μαθημάτων ειδικότητας από την αρχή της χρονιάς.

Δραματική είναι η κατάσταση στα Μουσικά και Καλλιτεχνικά σχολεία της χώρας, στα οποία από την αρχή της σχολικής χρονιάς χάνονται 11.500 διδακτικές ώρες την εβδομάδα. Η δραματική μείωση των λειτουργικών δαπανών έχει φέρει τα σχολεία αυτά σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης.
Είναι σαφές πλέον ότι στο όνομα της συσταλτικής δημοσιονομικής πολιτικής η κυβέρνηση εφαρμόζει πολιτική απαξίωσης και συρρίκνωσης της δημόσιας εκπαίδευσης και οδηγεί και αυτά τα σχολεία επί της ουσίας σε “λουκέτο.”  Προηγήθηκε η κατάργηση των αθλητικών σχολείων και έπονται τα ειδικά. Είναι χαρακτηριστικό, πλέον, ότι για τις τεράστιες ανάγκες των 42 μουσικών και των 3 καλλιτεχνικών σχολείων προσλήφθηκαν 248 μόνο αναπληρωτές πλήρους ωραρίου τη φετινή σχολική χρονιά. Παράλληλα, δόθηκε η δυνατότητα από τις 8/1/13 (τέσσερις μήνες μετά την έναρξη των μαθημάτων) να ξεκινήσουν προσλήψεις ωρομισθίων καθηγητών στα μουσικά σχολεία για να καλυφθούν μόλις 546 ώρες τη βδομάδα από το σύνολο των 11.500 ωρών, δηλαδή το 5% περίπου των αναγκών.
Το συμπέρασμα που προκύπτει είναι ότι στην Ελλάδα των μνημονίων η καλλιτεχνική παιδεία, ο πολιτισμός, οι τέχνες είναι πολυτέλεια.

Στις σχολικές μονάδες Ειδικής Αγωγής συνεχίζεται η απαράδεκτη κατάσταση να μη διορίζεται το αναγκαίο μόνιμο προσωπικό, με αποτέλεσμα να υπάρχουν ακόμα κενά διδακτικού και βοηθητικού προσωπικού.

Αυτή η απαράδεκτη για το Δημόσιο σχολείο κατάσταση απαιτεί την πραγματοποίηση μαζικών διορισμών μόνιμων εκπαιδευτικών για την κάλυψη των πάνω από 2.000 κενών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Όμως η ηγεσία του ΥΠΑΙΘΠΑ ακολουθεί την πρακτική της “κάλυψης κενών” με υποχρεωτικές μετακινήσεις συναδέλφων, με εντολές για ανάληψη υποχρεωτικών υπερωριών, με συμπτύξεις τμημάτων, με εντολές για αναμόρφωση προγραμμάτων, για να εμφανίζεται η εικόνα ότι καλύφθηκαν τα κενά.

Δίνονται, δηλαδή, εντολές να μειωθούν οι ώρες διδασκαλίας κάποιων μαθημάτων, ώστε να εξοικονομηθούν ώρες από καθηγητές που θα ξεκινήσουν τώρα τη διδασκαλία μαθημάτων που δεν έχουν διδαχτεί καθόλου από την αρχή της χρονιάς.

Παράλληλα, πολλοί συνάδελφοί μας πιέζονται να αναλάβουν “εθελοντικά” υπερωρίες. Έτσι, αντί του αυτονόητου, της πρόσληψης δηλαδή αναπληρωτών, προωθούνται περικοπές των ωρών διδασκαλίας και η έμμεση αύξηση του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών.

Ενώ, δηλαδή, η ανάθεση υπερωριών προβλέπεται για να αντιμετωπιστούν έκτακτες και προσωρινές ελλείψεις σε διδακτικό προσωπικό, επιχειρείται να μετατραπεί, με τη συνέργεια διοικητικών οργάνων, σε μηχανισμό ελαστικοποίησης του εργασιακού μας καθεστώτος, με καταστρατήγηση των νόμων (1564/85, άρθρο, 14 παρ. 16 και άρθρο 17, νόμος 848/10, άρθρο 5, και 4024/11, άρθρο 20), οι οποίοι προβλέπουν ότι σε περίπτωση που υπάρχει λειτουργικό κενό αυτό καλύπτεται με την πρόσληψη αναπληρωτή ή αναπληρωτή μειωμένου ωραρίου.

Απέναντι σε αυτή την πολιτική δεν υπάρχει άλλος δρόμος από τη συλλογική δράση και τη συνέχιση των αγώνων της ΟΛΜΕ, των ΕΛΜΕ, μαζί με όλη την εκπαιδευτική κοινότητα, για να απαιτήσουμε:

Την άμεση κάλυψη όλων των κενών με μαζικούς διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών για την κάλυψη των κενών.

Να σταματήσει η διαδικασία κάλυψης των κενών με υποχρεωτικές υπερωρίες, πατώντας στην ευαισθησία των συναδέλφων που κάνουν ότι μπορούν ώστε να μην χάσουν χρονιά οι μαθητές.

Να σταματήσει η απαράδεκτη μείωση των υποχρεωτικών ωρών διδασκαλίας ως δήθεν λύση “κάλυψης κενών”.

Καμιά σύμπτυξη τμημάτων και καμιά συγχώνευση ή κατάργηση σχολικών μονάδων.

28/1/2013
Φραγγίδης Μανώλης

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ, Κριτική ανάγνωση του ΠΔ



Μετά από μελέτη του θεωρητικού και γεμάτου γενικότητες ΠΔ 70 σελίδων για την αξιολόγηση, προκύπτουν τα εξής ερωτήματα:

1. Στο άρθρο 2 προβάλλεται ο σκοπός της αξιολόγησης που είναι «η βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου, προς όφελος των μαθητών και της κοινωνίας». 

-Η ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου δεν επηρεάζεται τη στιγμή που οι δαπάνες για την παιδεία βρίσκονται στο 2,51% επί του ΑΕΠ;

-Η ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου είναι ανεξάρτητη από τα 2000 κενά εκπαιδευτικών;

-Η παρεχόμενη εκπαίδευση στα παιδιά που δεν έχουν τον καθηγητή τους, στους μαθητές των ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ που δεν έχουν διδαχτεί βασικά μαθήματα ειδικότητας από την αρχή της χρονιάς με αποτέλεσμα να μην μπορούν να πάρουν δίπλωμα ειδίκευσης θα αξιολογηθεί και από ποιους;

-Η ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου εξασφαλίζεται με καταργήσεις σχολικών μονάδων, συμπτύξεις τμημάτων (27 μαθητές σε κατευθύνσεις Λυκείων) και με περικοπή ωρών για την κάλυψη των κενών; 

-Η ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου δε σχετίζεται με την ουσιαστική, περιοδική καθολική  επιμόρφωση των εκπαιδευτικών που έχει καταργηθεί εδώ και δεκαετίες; Με την ανυπαρξία των κατάλληλων υποστηρικτικών  δομών ( ενισχυτική διδασκαλία, σχολικοί ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί);

-Η ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου μπορεί να επιτευχθεί σε παγωμένες από το κρύο αίθουσες, με πολλούς μαθητές να υποσιτίζονται, με 1,5 εκατομμύριο ανέργους (πολλοί από τους οποίους είναι γονείς των μαθητών μας), με 25000 αστέγους, με 4000 αυτοκτονίες, με μια τεράστια ανθρωπιστική κρίση που σαρώνει την ελληνική κοινωνία;  



 2.  Το άρθρο 4 καθορίζει τα κριτήρια αξιολόγησης μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται: διαπροσωπικές  σχέσεις και προσδοκίες, βαθμός πρόσληψης των δυνατοτήτων και αναγκών των μαθητών, διδακτική ικανότητα, παιδαγωγική κατάρτιση κ.α. 

-Πόσο μετρήσιμα και αντικειμενικά μπορούν να είναι κριτήρια σαν και αυτά, που ούτως ή άλλως επιδέχονται μόνο ποιοτικές μετρήσεις (διδακτική ικανότητα, παιδαγωγική συμπεριφορά, ευσυνειδησία, υπευθυνότητα);


3.  Το άρθρο 5 αναφέρεται στον ποιοτικό χαρακτηρισμό και την κλίμακα βαθμολόγησης των εκπαιδευτικών οι οποίοι χαρακτηρίζονται ως εξής: «ελλιπής», «επαρκής», «πολύς καλός», «εξαιρετικός». Ωστόσο θα πρέπει να τονιστεί ότι οι γενικοί περιγραφικοί χαρακτηρισμοί "επαρκής", "πολύ καλός", "εξαιρετικός" στην συνέχεια αξιολογούνται εκ νέου με εσωτερική βαθμολογία. 

Δεν αρκεί δύο εκπαιδευτικοί να είναι "πολύ καλοί". Πρέπει να τοποθετηθούν και σε μια κλίμακα ώστε να φαίνεται πόσο πιο "πολύ καλός" (!) ή πόσο πιο πολύ "εξαιρετικός" (!) είναι κάποιος. Δεν είναι προφανής ο τρόπος που η κεντρική εξουσία θα προάγει από όλους τους "εξαιρετικούς" αυτούς που έχουν περισσότερα μόρια από το 81 μέχρι το 100?


4Στο άρθρο 16, αναφορικά με τα κριτήρια αξιολόγησης της κατηγορίας "Επιστημονική και επαγγελματική ανάπτυξη":

Πόσο λογικό είναι το παρακάτω:
Εάν ένας εκπαιδευτικός διαθέτει μεταπτυχιακούς και διδακτορικούς τίτλους (έναν ή περισσότερους) αλλά δεν έχει τρία από τα παρακάτω προσόντα:


i)Είναι κάτοχος δεύτερου πτυχίου ή έχει μετεκπαιδευτεί σε Διδασκαλείο ή διαθέτει βεβαίωση σπουδών σε αντικείμενα που αφορούν στην τέχνη και τον πολιτισμό από αναγνωρισμένο δημόσιο φορέα.
ii)  Διαθέτει πιστοποίηση στις Τ.Π.Ε. επιπέδου I ή II.
iii)     Γνωρίζει μία, τουλάχιστον, ξένη γλώσσα σε επίπεδο Β2
iv)     Έχει παρακολουθήσει πρόγραμμα επιμόρφωσης στις Σ.Ε.Λ.Μ.Ε. ή στις Σ.Ε.Λ.Δ.Ε..
ν) Υπήρξε ή είναι υπότροφος του I.Κ.Υ
νί) Έχει εκδώσει ένα (1), τουλάχιστον, βιβλίο με ISBN, ή έχει συμμετάσχει σε δύο (2)    , τουλάχιστον, συλλογικούς τόμους ή έχει δημοσιεύσει ένα (1), τουλάχιστον, άρθρο σε περιοδικό με κριτές.

εμπίπτει στην κατηγορία "Επαρκής", στην ίδια δηλαδή κατηγορία που θα ενέπιπτε αν στα τυπικά του προσόντα είχε μόνο(!) δύο από τα παραπάνω προσόντα, μεταπτυχιακό και διδακτορικό τίτλο, ή απλώς πτυχίο πανεπιστημίου. Δηλαδή, για το μόνο μετρήσιμο μέγεθος της αξιολόγησης ισχύει η παρακάτω εξίσωση:

Πτυχίο Πανεπιστημίου = Πτυχίο Πανεπιστημίου + Μεταπτυχιακός τίτλος + Διδακτορικός τίτλος + 2 από τις 6 προαναφερθείσες προϋποθέσεις < Πτυχίο Πανεπιστημίου + 3 από τις 6 προαναφερθείσες προϋποθέσεις < Πτυχίο Πανεπιστημίου + 3 από τις 6 προαναφερθείσες προϋποθέσεις < Πτυχίο Πανεπιστημίου + Μεταπτυχιακός τίτλος + 3 από τις 6 προαναφερθείσες προϋποθέσεις = Πτυχίο Πανεπιστημίου + Μεταπτυχιακός τίτλος + Διδακτορικός τίτλος + 3 από τις 6 προαναφερθείσες προϋποθέσεις.





 6. Το ΠΔ έρχεται ως συνέχεια του  Ν. 4024/2011 (ενιαίο μισθολόγιο − βαθμολόγιο), ο οποίος είναι ένας ακραίος νόμος, που συνδέει το βαθμό με τον μισθό. Σύμφωνα με το νόμο αυτό στον επόμενο βαθμό δεν θα προάγονται όλοι όσοι έχουν περάσει με επιτυχία τη δοκιμασία της αξιολόγησης, αλλά ένα ποσοστό τους. 
Αδυνατεί το Υπουργείο να καταλάβει πως το προτεινόμενο σύστημα αξιολόγησης πέρα από το ότι θα καθηλώσει μισθολογικά πολλούς συναδέλφους και κάποιους άλλους θα τους οδηγήσει στην απόλυση ή στον υποβιβασμό βαθμού (διότι εκτός από το Ν. 4024/2011, σχετίζεται με τους νόμους 4057/2012 για το πειθαρχικό δίκαιο των ΔΥ και τον Ν.4093/2012 για την αργία και τη διαθεσιμότητα των ΔΥ καθώς επίσης και με το Ν. 3528/2007(Δημοσιοϋπαλληλικός κώδικας)) θα δημιουργήσει ένα άκρως αντιεκπαιδευτικό κλίμα στα σχολεία, αφού οι πελατειακές σχέσεις ανάμεσα σε μαθητές, διευθυντές, εκπαιδευτικούς, αιρετούς, περιφέρειας και κεντρικής εξουσίας θα ενισχυθούν και η συνοχή του Συλλόγου καθηγητών θα κατακερματιστεί αφού θα ισχύει η αρχή "Ο Θάνατός σου, Η Ζωή Μου"?


Η Τρικομματική Συγκυβέρνηση των «σωτήρων» της πατρίδας με το 3ο μνημόνιο έχει συμφωνήσει για απολύσεις 25000 Δημοσίων Υπαλλήλων το 2013. Το όχημα για τις απολύσεις κατά δηλώσεις υπουργών θα είναι η αξιολόγηση. Είναι προφανές ότι με το ΠΔ επιδιώκεται η μεταφορά όλων των ευθυνών για τα προβλήματα του δημόσιου σχολείου στις πλάτες των εκπαιδευτικών! 
Παράλληλα προετοιμάζεται το έδαφος για την αξιολόγηση/ αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων με στόχο την κατηγοριοποίησή, την υποβάθμιση ή και το κλείσιμο όσων θεωρηθούν «αντιπαραγωγικά»!   
Η εκπαιδευτική κοινότητα πρέπει να αντιταχθεί συλλογικά  στην προσπάθεια αυτή που θέλει ένα χειραγωγημένο δάσκαλο/καθηγητή, καθηλωμένο μισθολογικά, με τον εφιάλτη της απόλυσης να κρέμεται πάνω από το κεφάλι του. Η ελληνική κοινωνία γνωρίζει πολύ καλά πως στην Ελλάδα των μνημονίων αν υπάρχει ακόμη δημόσιο σχολείο αυτό οφείλεται στο φιλότιμο και την αξιοπρέπεια του εκπαιδευτικού που καθημερινά δίνει και την ψυχή του για να στηρίξει τους μαθητές του  να σταθούν όρθιοι την ώρα που όλα γύρω τους μοιάζουν διαλυμένα. 

Και η προσφορά αυτή ευτυχώς δεν υπόκειται σε ποιοτικούς χαρακτηρισμούς και κλίμακες βαθμολόγησης…


28/1/2013
Φραγγίδης Μανώλης

Κυριακή 27 Ιανουαρίου 2013

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ, Κριτική ανάγνωση του ΠΔ 2


Για την επιβεβαίωση των στοιχείων της παραγράφου 6. της προηγούμενης ανάρτησης:

Ν.4024/2011 (Άρθρα 7, 12)
Προαγωγή από βαθμό σε βαθμό (Βαθμολογική εξέλιξη)
Για την προαγωγή (των εκπαιδευτικών) από βαθμό σε βαθμό λαμβάνονται υπόψηαθροιστικά τα εξής:
1. H αξιολόγησή τους: i. Ο βαθμός επίτευξης της στοχοθεσίας που τους αφορά και ii. Οι διοικητικές ικανότητες και η συμπεριφορά τους στην υπηρεσία. Σημείωση: i. Στοχοθεσία = προβλεπόμενοι στόχοι ii. Συμπεριφορά = οριοθετείται από το πειθαρχικό πλαίσιο, όπως αυτό περιγράφεται στο Ν.4093/2012.

2. Το ανώτατο ποσοστό, επί τοις εκατό, προαγωγής στον επόμενο βαθμό, των κρινόμενων. Το ανώτατο ποσοστό (των κρινόμενων κάθε φορά εκπαιδευτικών) για κάθε βαθμό, είναι το εξής: Aπό τον ΣΤ→Ε μέχρι και το 100%  Από τον Ε→Δ μέχρι καιτο 90%  Από τον Δ→Γ μέχρι και το 80% Από τον Γ→Β μέχρι και το 70% Από τον Β→Α μέχρι και το 30% των κρινόμενων υπαλλήλων. Σημείωση: Τα παραπάνω ποσοστά είναι τα μέγιστα και μετά από εκτίμηση των υπηρεσιακών αναγκών και των δημοσιονομικών δυνατοτήτων μπορούν να μειώνονται ανά διετία με κοινή υπουργική απόφαση!

3. Ο προβλεπόμενος ελάχιστος χρόνος παραμονής στο βαθμό, που είναι: για τον ΣΤ τα 2 έτη, για καθένα από τους υπόλοιπους βαθμούς τα 4 έτη και για τον Β τα 6 έτη.
   Το άρθρο 17, παρ.5 του σχεδίου ΠΔ αναφέρει χαρακτηριστικά: Οι εκπαιδευτικοί που, μετά την αξιολόγησή τους, χαρακτηρίζονται συνολικά ελλιπείς εγγράφονται στον πίνακα των μη προακτέων που προβλέπεται στην παρ. 4 του άρθρου 8 του Ν.4024/2011.
Ν.4024/2011 (Άρθρο 8, παρ.4)......Οι υπάλληλοι που περιλαμβάνονται σε πίνακα μη προακτέων στερούνται του δικαιώματος για προαγωγή για τα επόμενα δύο (2) έτη.
 Ν.3528/2007 (Δημοσιοϋπαλληλικός κώδικας) /Άρθρο 95:
Παραπομπή μη προακτέου υπαλλήλου
 Υπάλληλος, ο οποίος εγγράφεται σε δύο διαδοχικούς πίνακες μη προακτέων στον ίδιο βαθμό, παραπέμπεται μέσα σε δύο (2) μήνες από την κύρωση του οικείου πίνακα υποχρεωτικώς προς κρίση στο υπηρεσιακό συμβούλιο, το οποίο, με αιτιολογημένη απόφαση του και μετά από προηγούμενη κλήση αυτού για να παράσχει εγγράφως ή προφορικώς τις αναγκαίες διευκρινίσεις, μπορεί να τον απολύσει ή να τον υποβιβάσει κατά έναν βαθμό. Κατά της απόφασης αυτής επιτρέπεται να υποβληθεί ένσταση στο Δευτεροβάθμιο Πειθαρχικό Συμβούλιο.



Κυριακή 20 Ιανουαρίου 2013

Προεδρικό Διάταγμα για αξιολόγηση

Για το Προεδρικό Διάταγμα αξιολόγησης εκπαιδευτικών που δόθηκε για Δημόσια Διαβούλευση κάντε κλικ εδώ:

                                              Π.Δ. Αξιολόγησης Εκπαιδευτικών



20/1/2013
Μανώλης Φραγγίδης


Παρασκευή 18 Ιανουαρίου 2013

Μεταθέσεις Εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης 2013

Βγήκε η εγκύκλιος για μεταθέσεις:

Μεταθέσεις εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης 2013

Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, στο πλαίσιο της διαδικασίας διενέργειας των μεταθέσεων κατά το σχολικό έτος 2012-2013, κ α λ ε ί τους εκπαιδευτικούς Β/θμιας Εκπαίδευσης να υποβάλουν αιτήσεις μετάθεσης με τα απαραίτητα δικαιολογητικά για τις ακόλουθες κατηγορίες μεταθέσεων:

(Για κάθε κατηγορία μεταθέσεων πατήστε στον ομώνυμο σύνδεσμο για να δείτε το αντίστοιχο έντυπο αίτησης μετάθεσης)

α) γενικές από περιοχή σε περιοχή μετάθεσης 

β) στα Μουσικά Σχολεία

γ) στα Καλλιτεχνικά Σχολεία

δ) στα σχολεία Διαπολιτισμικής εκπαίδευσης

ε) αμοιβαίες από περιοχή σε περιοχή 

στ) σε ΣΜΕΑΕ και ΚΕΔΔΥ

                   Αίτηση για BRAILLE και Νοηματική 2012-13

                   Αίτηση για ΣΜΕΑΕ 2012-13 

Ολόκληρη η εγκύλιος μεταθέσεων εκπαιδευτικών Δ.Ε. για το σχολικό έτος 2012-2013.

Συνοπτικά: 

-Προσοχή στις αλλαγές περιοχών μετάθεσης.

- Ο διπλασιασμός των μονάδων χορηγείται, για τους από 20.5.2010 έως και 31.12.2010, δηλαδή μετά την εφαρμογή του Ν.3848/2010, διορισθέντες ΥΠΟ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ βλ. σελ. 19 της εγυκλίου (ΠΡΟΣΟΧΗ Στην Ηλεκτρονική καταχώριση υπηρετήσεων με διπλασιασμό μοριοδότησης)

- Καταργείται η αναγκαστική διετής παραμονή «Η παρ. 4 του άρθρου 4, το δεύτερο και τρίτο εδάφιο της παρ. 12 του άρθρου 9 και οι παράγραφοι 1 και 2 του άρθρου 30 του Ν. 3848/2010, όπως τροποποιήθηκαν με τις περιπτώσεις α΄ και β΄ της παρ. 2 του άρθρου 33 του Ν. 4038/2012 (Α΄ 140), καταργούνται. Για τις γενικές προϋποθέσεις των μεταθέσεων των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ισχύει το άρθρο 8 του Π.Δ. 50/1996 (Α΄ 45), όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 7 του Π.Δ. 100/1997 (Α΄ 94)», όπου ορίζεται ότι «(…) απαιτείται υπηρεσία ενός έτους στην κατεχόμενη οργανική θέση μέχρι 31 Αυγούστου του έτους κατά το οποίο πραγματοποιούνται οι μεταθέσεις.».

Καλή Επιτυχία (και Τύχη) σε όσους υποβάλλουν αίτηση.

18/1/2013
Μανώλης Φραγγίδης




Κυριακή 13 Ιανουαρίου 2013

Κίνηση-ΜΑΤ για αξιοκρατικές προσλήψεις στο δημόσιο


Την ώρα που η «βάση του 10» για την εισαγωγή των μαθητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και η «αξιολόγηση» των εκπαιδευτικών διχάζουν κοινωνία και εκπαιδευτική κοινότητα, η κυβέρνηση προχωρά στην παρακάτω κίνηση-ματ (sic),
ρίχνοντας το προσωπείο του αδέκαστου, ακριβοδίκαιου αξιολογητή δικαίων και αδίκων.

Σύμφωνα, λοιπόν, με τροπολογία που ψηφίστηκε από τη Βουλή (νόμος 4058/12):

«Όποιος συμμετέχει ενεργά στην καταδίωξη ή σύλληψη δραστών σοβαρών εγκληματικών πράξεων ή σε αστυνομική επιχείρηση προς πρόληψη και καταστολή του εγκλήματος ή σε επιχείρηση του Πυροσβεστικού Σώματος προς κατάσβεση πυρκαγιάς ή διάσωση κινδυνευόντων προσώπων, εκθέτοντας αποδεδειγμένα τη ζωή του σε κίνδυνο, εισάγεται καθ’ υπέρβαση και χωρίς εξετάσεις στη Σχολή Αστυφυλάκων ή Πυροσβεστών, μετά από αίτησή του η οποία υποβάλλεται εντός αποκλειστικής προθεσμίας δύο (2) ετών από την απόκτηση των απαραίτητων προσόντων διορισμού του σε οποιαδήποτε θέση, πλην του αναστήματος. Η συνδρομή των προϋποθέσεων αυτών διαπιστώνεται με Ένορκη Διοικητική Εξέταση που ενεργείται μετά την υποβολή του σχετικού αιτήματος.»

Για να διοριστεί λοιπόν ένας μαθητής στο δημόσιο (ανεξαρτήτως ύψους), πρέπει να πετύχει στις πανελλήνιες εξετάσεις, να αποφοιτήσει (κατά προτίμηση με υψηλό βαθμό) στα ν+2 έτη σπουδών του, να περάσει από εξετάσεις ΑΣΕΠ (και να απορροφηθεί εντός τριετίας αλλιώς ο διορισμός του χάνεται ακόμη και αν έχει δημοσιευθεί σε ΦΕΚ, Ν. 4046/2012 ), έχοντας συγκεντρώσει πλήθος μεταπτυχιακά, διδακτορικά και ξένες γλώσσες για να αυξήσει τις πιθανότητές του. Και θα αξιολογείται κάθε χρόνο.

Αντίθετα, για γίνει αστυνομικός (ανεξαρτήτως ύψους), εισάγεται στην παραγωγική Σχολή Αστυφυλάκων και το Τμήμα Επαγγελματικής Μετεκπαίδευσης Ανθυπαστυνόμων της Σχολής Μετεκπαίδευσης και Επιμόρφωσης της Ελληνικής Αστυνομίας  (που σύμφωνα με τον Ν. 4058/12 ανήκουν στην ανώτερη βαθμίδα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης) με μια βεβαίωση επιτροπής ότι ο υποψήφιος απόφοιτος λυκείου βοήθησε το έργο της αστυνομίας (ότι και αν σημαίνει αυτό...). Ανεξαρτήτως βαθμών, πανελληνίων, προσόντων και ΑΣΕΠ. Και θα πληρώνεται από την πρώτη μέρα, εκτός ενιαίου μισθολογίου.

«Αξιολόγηση» VS Αξιοκρατία, σημειώσατε 1.

13/1/2013
Μανώλης Φραγγίδης

Τετάρτη 2 Ιανουαρίου 2013

Κατάργηση-Συγχώνευση των περιοχών μεταθέσεων

Ανήμερα πρωτοχρονιάς, λίγο πριν υποδεχθούμε τον καινούριο χρόνο, το υπουργείο αποφάσισε, μια που έκοψε το δώρο, να μην αφήσει τους Εκπαιδευτικούς χωρίς χριστουγεννιάτικο μποναμά και έστειλε στο τυπογραφείο το ΦΕΚ  αλλαγής των περιοχών μετάθεσης. Πριν από ένα μήνα, το σενάριο συρρίκνωσης του Νομού Άρτας σε δύο περιοχές ανήκε στη σφαίρα της επιστημονικής φαντασίας. Σήμερα, ολόκληρος ο Νομός Άρτας είναι μία ενιαία περιοχή μετάθεσης. Αυτό σημαίνει τα παρακάτω:


1.Λόγω των αυξημένων συνταξιοδοτήσεων, υπάρχουν κενά στα αστικά κέντρα που θα καλυφθούν με βελτιώσεις -πλέον- από συναδέλφους των σχολείων της περιφέρειας. Με δεδομένο τους μηδενικούς μόνιμους διορισμούς και τις μηδαμινές προσλήψεις αναπληρωτών σε συνδυασμό με τον νέο επερχόμενο κύκλο συγχωνεύσεων και καταργήσεων σχολικών μονάδων τα σχολεία της περιφέρειας θα υπολειτουργούν με κίνδυνο/στόχο να μαραζώσουν και να κλείσουν.
2.Ο υπολογισμός των οργανικών κενών για τις μεταθέσεις του 2013 επειδή θα γίνει σε επίπεδο νομού πλέον, θα δώσει ελάχιστα κενά. Αυτό απλά σημαίνει εκμηδένιση πλέον των μεταθέσεων.
3.Οι διαθέσεις σε άλλα σχολεία όσων δεν συμπληρώνουν ωράριο δεν θα υπόκεινται σε φραγμούς από τις περιοχές μετάθεσης που υπήρχαν μέχρι τώρα. Με την αύξηση ωραρίου προ των πυλών, αυτό θα σημαίνει ακόμη μεγαλύτερη ταλαιπωρία και οικονομική αφαίμαξη των συναδέλφων (ειδικά των ολιγόωρων μαθημάτων) που θα αναγκαστούν να συμπληρώνουν ωράριο σε πολλά σχολεία. 
Και για όσους αισθάνονται ασφαλείς, ήδη έχουν αρχίσει συζητήσεις για την κατάργηση των οργανικών.
Το υπουργείο το ονομάζει "διευκόλυνση της κινητικότητας". Αυτό μεταφράζεται στα απλά Ελληνικά σε ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων των εκπ/κών και την εφεδρεία - μετάταξη - απόλυση όσων δεν θα συμπληρώνουν ωράριο.
Με τις υγείες μας.

2/1/2013
Φραγγίδης Μανώλης


Τρίτη 1 Ιανουαρίου 2013

Ευχές για καλή χρονιά

Χρόνια Πολλά και Καλή Χρονιά!

 Ευχές αφιερωμένες σε όλους εσάς και σε αυτούς που αγαπάτε. Ας είναι η καινούργια χρονιά καλύτερη και ας μπορέσουμε όλοι μας να ζήσουμε πιο ανθρώπινα. Υγεία και δύναμη για να αντιμετωπίσουμε ό,τι δυσκολίες μας περιμένουν, να αλλάξουμε αυτά που μας βαραίνουν, κι αυτοί που μας προδώσανε, ανέραστοι να μείνουν. 
Ευτυχισμένο το 2013

2/1/2013
Φραγγίδης Μανώλης